تغذیه شیرخوار

ماه 9، هفته 4

احتمالا در این دوره به دلیل بروز “اضطراب جدایی”، هر مقدار جدایی از کودک برای شما بسیار سخت و ناگوار است. اما احتمالا مسافرت یا این طرف و آن طرف رفتن به همراه کودک نیز دشوارتر خواهد بود. او به محیط اطراف و چهره های آشنا عادت کرده است و از اینکه بتواند اوضاع را پیش بینی کند خوشحال خواهد شد. بنابراین خروج از محیط معمولی اطراف او می تواند احساس امنیت و نظم او را بر هم زند خصوصا هنگامی که با مکانهای ناآشنا یا آدمهای غریبه برخورد کند.
در این سن او نمی تواند مفهوم مسافرت را بفهمد اما متوجه خواهد شد که در یک مکان جدید و ناآشنا قرار می گیرد. در سفر برای کمی بداخلاقی او آماده باشید و سعی کنید چیزهای زیادی برای پرت کردن حواس او از اطراف فراهم کنید: کتابهای عکس دار، اسباب بازیهای صدادار، اسباب بازیهای تودرتو و محبوب ترین چیزی که او برای خودش انتخاب کرده است. به گونه ای برنامه ریزی کنید که او بتواند مدتی از وقت خود را دور از غریبه ها بگذراند تا فشار روحی وارد بر خود را کمتر کند.

زندگی شما:

تهیه خوراکیهای سالم برای والدینی که وقت کمی دارند و همچنین برای کودکان در حال رشد بسیار مهم است. در اینجا به نکاتی برای تهیه خوراکیهای سالم اشاره می کنیم:
آنها را در دسترس بگذارید: هنگامی که پوشکهای کودک را برای یک مسافرت کوتاه درون شهری یا گردش بیرون شهر آماده می کنید، مقداری خوراکی مغذی را نیز برای خودتان تهیه کرده و در دسترس قرار دهید. همیشه سعی کنید غذاها و خوراکیهای سالم و قابل حمل را در آشپزخانه داشته باشید؛ در این صورت مجبور نخواهید شد که برای خوردن هر وعده غذا مدت زیادی در یک مکان توقف کنید یا کار بدتر اینکه از غذاهای آماده مانند کالباس، همبرگر و انواع سوخاری استفاده کنید!
با خود تنقلات داشته باشید: چند انتخاب مناسب می تواند انواع غلات بو داده (مانند برشتوک)، میوه تازه یا خشک شده، سبزیجات تازه (مانند هویج و کرفس)، ماست، سیب زمینی پخته شده و سسهای طبیعی و سالم باشد. می توانید از مخلوط میوه تازه یا یخزده با شیر نیز به عنوان یک معجون مغذی و مناسب استفاده کنید.
مصرف کافئین را محدود کنید: بهتر است از چای، قهوه و نوشابه های گازدار کمتر استفاده کنید. در صورتی که شما به کودک خود شیر می دهید این مساله مهمتر خواهد بود. مقادیر زیادی آب ساده بنوشید تا آب مورد نیاز برای بدن شما و تولید شیر تامین شود. همچنین می توانید با اضافه کردن قدری آب میوه، لیمو یا پرتقال به آب ساده آن را طعم دار کنید. چای گیاهی داغ یا سرد در رفع خستگی شما اثر زیادی دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن