آموزش شیرخوار

ماه 5، هفته 2

هر چند می توان گفت که برای یک کودک گریه کردن اصلی ترین راه ارتباط برقرار کردن با دیگران است، اما او به تدریج بامزه تر هم شده است. او ممکن است به چیزهای بامزه بخندد: مثلا هنگامی که شما صورت خود را از زیر پتو یا پشت پرده به طور ناگهانی بیرون می آورید و “قایم موشک” بازی می کنید؛ یا هنگامی که یک اسباب بازی فنری ناگهان از درون جعبه اش بیرون می پرد؛ البته این حرکات نباید با صدای خیلی بلند یا به صورتی که کودک را بترسانند انجام شوند.
وقتی کودک شما می خندد یا از خودش صداهایی (حتی نامفهوم) در می آورد او را تشویق کنید: بخندید و اداهای بامزه در بیاورید. کودکان از شنیدن صداهای متنوع لذت می برند و شما برای ایجاد این صداها به اسباب بازی های مخصوص احتیاج ندارید. زبان خود را بگردانید، سوت بزنید یا صدای حیوانات مختلف را در آورید؛ مطمئن باشید که کودک شما خوشش خواهد آمد!

زندگی شما:

بسیاری از خانمهایی که سر کار می روند می توانند با استفاده از شیردوش در محل کار به تغذیه کودک خود با شیر مادر ادامه دهند. این کار موجب می شود که تولید شیر در سینه های آنها به نحو مناسبی ادامه پیدا کند و همچنین شیر کافی برای پر کردن شیشه شیر کودک تهیه می شود. اما انجام این کار به خصوص در اوائل می تواند سخت یا استرس زا نیز باشد. در اینجا به برخی نکات که شیردوشی در محل کار را آسانتر می کنند اشاره می کنیم:
در خانه هم تمرین کنید: وسایل متعددی برای دوشیدن شیر وجود دارند. شما می توانید از چندین نوع استفاده کنید تا مناسبترین آنها را برای خودتان پیدا کنید. ممکن است بتوانید برخی از آنها را قبل از خرید مثلا از دوستان یا آشنایان به امانت بگیرید و آزمایش کنید. مثلا برخی از خانمها ترجیح می دهند که از شیردوشهای اتوماتیک استفاده کنند تا در زمان صرفه جویی کنند. در مورد نحوه نگهداری شیر دوشیده شده نیز فکر کنید.
در محل کار موقعیت مناسبی را برای دوشیدن پیدا کنید: در ادارات بزرگ می توانید از نماز خانه استفاده کنید، فقط باید زمان مناسب را در نظر بگیرید. شاید لازم باشد برنامه تان را به مافوق خود اطلاع دهید.
سعی کنید در زمان و مکان مشخصی این کار را انجام دهید: در صورت امکان هر 3 ساعت یکبار این کار را انجام دهید. در ضمن نوشیدن مقدار کافی آب بین دفعات شیردوشی را فراموش نکنید.
سعی کنید این کار را با آرامش انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید: رعایت این مورد ممکن است سخت ترین مرحله باشد. برخی از مادرها ترجیح می دهند با نگاه به عکس کودک یا چیزی که آنها را به یاد کودکشان می اندازد، خود را در شرایط روحی مناسب قرار دهند. به این ترتیب حتی شیر بیشتری هم به جریان می افتد. می توانید تصور کنید که در حال شیر دادن به کودک هستید یا اینکه یکی از لالایی هایی را که برای کودکتان می خوانید در ذهن مرور کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن