دوران بارداری

مراقبت های بارداری در هفته ششم

مراقبت های بارداری در هفته ششم

 

فقدان خواب تقریباً در 80 درصد زنان در این هفته مشهود است. در بعضی دیگر نیز خواب آلودگی چنان است که همیشه بسیار خسته اند. اغلب حاملگی ها مخصوصاً در سه ماهه ی اول با تهوع همراه هستند. اگر اغلب استفراغ می کنید آب کافی بنوشید. از جمله معالجات حالت تهوع «یونیزوم» است که خواب آور می باشد. مصرف آن نیاز به مشورت پزشک دارد. طب سوزنی نیز تایید شده است. اگر ناخوشی شما در حدی بود که نمی توانید هیچگونه غذا یا مایعاتی را برای 24 ساعت نگه دارید، اگر به جلوی مداوم و زن کم می کنید یا بدنتان کم می شود در این صورت حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. این نشانه سبب کم آبی جدی می شود که در نتیجه شما و جنین تان مواد پر اهمیت برای سلامتی را از دست می دهید. تابع رژیم غذایی که در هفته ی پنجم ذکر شد باشید و پیاده روی را نیز فراموش نکنید.

علاوه بر ترک عادت‌های بد و غلطی نظیر سیگار، الکل و مواد مخدر، لازم است با عفونت‌ها و میکروب‌ها نیز مقابله کنید. برای مثال دائماً دستان خود را با آب و صابون بشویید و از افراد بیمار و مریض دوری کنید و اجازه دهید تا همسرتان زباله ها و مواد آلوده را جمع آوری و جا به جا کند. مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و … را کاملاً و تا بیشترین حد بپزید تا به هیچ وجه خام نباشند. از مصرف مواد لبنی و آب میوه‌هایی که پاستوریزه نیستند، خودداری کنید.

این هفته نیز،حالات هفته پیش را دارید ولی ممکن است کمی بیشتر از هفته گذشته باشد.ممکن است در این هفته ولع بیشتری نسبت به غذا پیدا کنید.سعی کنید از غذاهای دریایی،میوه و ماهیی در برنامه غذایی خود استفاده نمایید.

سعی نمایید میان وعده های سالمی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.میان وعده هایی مانند کرفس،هویج،خربزه و انبه میتواند برای شما مفید باشد.

سعی نمایید که از سموم دفع حشرات در دوران بارداری،دوری جویید.همچنین از اشعه X نیز در این هفته باید دوری گزینید جراکه در مرحله مهمی از رشد و نمو کودک قرار داریم.سعی نمایید در این هفته موهای خود را رنگ نزنید.

در صورتیکه مصرف سیگار و یا نوشیدن الکل را هنوز کنار نگذاردید در همین هفته اینکار را انجام دهید.چراکه کودک شما در مرحله مهمی از رشد خود قرار دارد.

برای مصرف ویتامینهای روزانه برنامه منظمی طراحی کنید: ویتامینها را در یک جعبه دارو که محفظه های جداگانه ای برای هر یک از روزهای هفته دارد، قرار دهید. هر روز شک کردید که آیا ویتامینهای آن روز را مصرف کرده اید یا نه، محفظه مربوط به آن روز را چک کنید. جعبه دارو را در کنار مسواک خود قرار دهید تا هر شب در هنگام مسواک زدن، مصرف ویتامین را به یاد بیاورید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن