رشد شیرخوار

هفت راه برای یافتن فرصتی برای ورزش

برای بسیاری از مادران جوان، ورزش در برابر بسیاری از مسائل دیگر( مانند خواب) در درجه‌ی دوم اهممیت قرار دارد ولی اگر فرصتی هرچند کوتاه برای ورزش بیابید، پی می برید که خود و کودک ‌تان انرژی دوباره می گیرید. 10 دقیقه اینجا و آنجا از هیچ بهتر است و یک دنیا تفاوت ایجاد می کند.
کلید حل این مسئله  یافتن فعالیتی ا‌ست که از آن لذت ببرید و با برنامه و سبک زندگی‌تان هماهنگ باشد. اگر به کاری که می‌کنید علاقه داشته باشید به آن به عنوان یک ضرورت  نگاه میکنید نه یک تفنن. برای شروع، میتوانید از این راهها استفاده کنید:

•    هنگام پیاده روی بچه را در یک ساک حامل یا کیسه تسمه‌دار جلو بگذارید یا اگر می‌تواند بنشیند در یک سبد در پشت دوچرخه قرار دهید و به دوچرخه سواری بروید. از امنیت کودک کاملاً مطمئن شوید. هر نوع وسیله‌ی حملی که انتخاب کردید، مطمئن شوید که بر شانه‌ها، گردن یا کمرتان فشار زیادی وارد نکند.

•    بچه‌ تان را در کالسکه قرار دهید و به پیاده روی بروید. وقتی کودک‌تان حداقل 6 ماه داشته باشد، می‌توانید وی را در یک کالسکه‌ی مخصوص پیاده ‌روی تند قرار داده و به این کار بپردازید.

•    بچه را برای 30 دقیقه به همسرتان یا پرستار بسپارید تا بتوانید برای پیاده روی بیرون بروید و کمی با خود خلوت کنید و لذت ببرید.  اگر بیرون از خانه کار می‌کنید، سعی کنید ساعتی پیش از زمانی که باید به سر کار بروید از خواب بیدار شده و پیاده روی کنید. اگر خانه ‌دار هستید، پیش از اینکه همسرتان خانه را ترک کند بیدار شوید و کمی ورزش کنید.

•    کفش‌های ورزشی خود را با خود سر کار بیاورید و در زمان استراحت برای ناهار ورزش کنید. از یکی از همکاران بخواهید که همراه با شما ورزش کند تا لذت بیشتری از این کار ببرید.

•    باشگاههای‌های ورزشی محله یا باشگاه‌های یوگای نزدیک خانه‌ خود را که خدمات نگهداری از کودکان نیز ارائه می‌دهند پیدا کنید، به دنبال باشگاهی بگردید که مهد کودکی امن و راحت و مسئولینی با تجربه داشته باشد – نه کسا نی که به عنوان شغل دوم از کودکان مراقبت می‌کنند. همچنین به دنبال نسبت پایین کودک به مربی باشید (در حدود 4 کودک به ازای هر مربی) و همچنین قانون عدم پذیرش کودکان بیمار و یک محوطه‌ی بازی تمیز و جذاب پر از اسباب‌بازی‌های مناسب و کتاب.

•    یک وسیله‌ی خانگی ورزشی تهیه کنید که بتوانید وقتی کودک ‌تان خواب است از آن استفاده نمایید. حتی چیزهای کوچکی مانند طناب یا دمبل می‌تواند به شما در تناسب اندام کمک کند.

•    کتابخانه‌ای از نوارهای ویدئویی ورزشی درست کنید. نگاه کردن گاه گاه به یک ویدئوی ورزشی می‌تواند روشی مناسب برای گنجاندن ورزش در برنامه‌ی شلوغ کاری شما باشد.

 
 
 
 
 
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن