دوران بارداریهفته دهم بارداری

وضعیت بدن مادر در هفته دهم

کنون اندازه رحم در بدن شما دوبرابر شده است. قبل از حامله شدن، رحم شما به اندازه یک گلابی بود. در هفته دهم ، اندازه آن در حدود یک گریپ فروت می شود. در معاینه بعدی توسط پزشک، ممکن است بتوانید به کمک گوشی طبی که پزشک بر روی شکم شما حرکت می دهد، صدای ضربان قلب تند کودک خود را بشنوید. برخی از خانمها می گویند که صدای قلب کوچک کودکشان شبیه به صدای اسبهایی است که چهار نعل می دوند. و شنیدن این صدا برای اولین بار، یکی از بهترین لذتهای سه ماهه اول حاملگی مادر است.

رباطها و ماهیچه ای لگن شما در حال کشیده شدن هستند. بنابراین ممکن است درد هایی را در آن ناحیه داشته باشید. ولی در صورت خونریزی و یا گرفتگی در ناحیه شکم، حتما سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

تولید هورمون پروژسترون در بارداری سبب نرم شدن لثه ها و در برخی اوقات خونریزی می شود. به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر رسیدگی نمایید.

در هفته دهم از بارداری احتمال اینکه در زمان‌های مختلف، حالات روحی متفاوت و گاهاً ضد و نقیضی داشته باشید بسیار است. دمی شادمان و خوشحال و لحظه‌ای دیگر غمگین و افسرده و یا عصبانی هستید. دلیل این حالات، هورمون‌های بارداری هستند که بر روی بدن مادر تاثیر می گذارند. کم کم با گذشت زمان و سپری شدن دوره سه ماهه اول و رسیدن به سه ماهه دوم این هورمون‌ها به تعادل می رسند و شما کمتر به این حالات ضد و نقیض دچار می شوید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن