پزشکی شیرخوار

مشکلات تنفسی در نوزادان سزارینی

 

همچنین این گونه نوزادان پس از تولد، درون دستگاه های خاصی در بخش مراقبت های ویژه نوزادان(NICU)  نگهداری می شوند و تا زمانی که بتوانند با شرایط نفس کشیدن در دنیای خارج از رحم مادر تطابق پیدا کنند، در این دستگاه خواهند ماند.

مادران عزیز باید توجه داشته باشند که اگر بدون دلیل، عمل سزارین را قبل از هفته 39 بارداری انجام دهند، خطر ابتلا به مشکلات تنفسی در نوزادشان بسیار زیاد خواهد بود

گاهی اوقات، پزشک به دلیل وجود مشکلات پزشکی در مادر و یا جنین (برای حفظ جان هر دو و یا یکی از آنها) عمل سزارین را زودتر از هفته 40 بارداری انجام می دهد. اما متاسفانه امروزه برخی دلایل و علایق شخصی والدین در زمان زایمان دخیل شده اند که بسیار به ضرر جنین می باشد، مثلا برخی موارد مشاهده می شود که به دلیل علاقه مادر و پدر به تاریخ تولدی خاص، آنها ترجیح می دهند که زایمان را زودتر انجام دهند (مثلا یکی شدن تاریخ تولد نوزاد با تاریخ تولد پدر یا مادر) و یا دلایل شخصی که گاهی منجر به آسیب های دائمی و غیرقابل جبران در نوزاد خواهد شد.

 

نکته مهمی که والدین باید به آن توجه داشته باشند این است که جنین طی 40 هفته، به بلوغ کامل می رسد و می تواند بدون دستگاه و مراقبت های خاص، در خارج از رحم مادر زندگی کند. پس لطفا این حق را از نوزاد کوچک و دوست داشتنی خود نگیرید و بگذارید تا چهل هفتگی در رحم مادر به رشد خود ادامه دهد تا بتواند بدون مشکل خاصی، زندگی خود را در دنیای ما شروع کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن