دوران بارداری

مراقبت های بارداری در هفته چهارم

زمانی که اولین تماس را برای گرفتن وقت از دکتر خود برقرار می‌کنید، حتماً از او در رابطه با مصرف فولیک اسید سوال کنید. در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید و آن را به تعویق نیاندازید. هفته پنجم تا دهم در تشکیل بافت عصبی جنین بسیار مهم است و به همین دلیل مصرف فولیک اسید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهتر است مصرف اسید فولیک را آغاز نمایید.اسید فولیک از کودک شما در برابر آسیب های ستون فقرات و مغز(نقص لوله عصبی) محافظت می نماید.این مکمل می بایست حاوی 400 میکروگرم باشد.البته در صورتی که شاخص توده بدن(BMI) بدن شما بیش از 30 است زیر نظر پزشک،میزان مصرف اسید فولیک را بالاتر ببرید.

ممکن است در این هفته از لحاظ عاطفی حساس تر باشید.همچنین در این هفته ممکن است دچار تهوع های صبحگاهی شوید.البته این تهوع معمولا پس از 3 ماهه اول بارداری به اتمام میرسد ولی متخصصان بر این باورند که در برخی زنان این حالت ممکن است پس از 3 ماهه اول بارداری هنوز وجود داشته باشد.خوردن ترشی،غلات و افزایش مواد پروتئینی معمولا به کاهش این حالت کمک شایانی می کند. می توانید چند بیسکویت خشک یا کراکر به همراه داشته باشید، آب نباتهای لیمویی یا آنتی اسیدهای جویدنی بعد از هر حمله استفراغ کمک کننده است. آدامسهای طعم دار نعناع و زنجبیل خشک شده نیز به تغییر ذائقه شما کمک خواهد کرد. بهتر است تعدادی از مواد فوق را به همراه یک پاکت یا کیسه نایلون برای استفراغ و تعدادی دستمال خشک یا مرطوب برای پاک کردن دهان در کیف، ماشین، میز کار یا هر جای دیگر داشته باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن