آموزش شیرخوار

استفاده از کتاب


 با اینکه برخی از کودکان در این سن می‌توانند آرام بنشینند، اما برخی دیگر این طور نیستند. بنابراین اگر کودکتان موقع خواندن کتاب آرام نمی گیرد و یک جا نمی‌نشیند، نا امید نشوید.
پشتکار داشته باشید. به کارتان ادامه بدهید و او را با کتاب آشنا کنید، کتابخوانی بالاخره یکی از فعالیت‌های مورد علاقۀ هر دوی شما خواهد شد. خواندن کتاب برای کودکان، دایرۀ لغات آن‌ها را افزایش داده و به آن‌ها اجازه می‌دهد که لذت قصه گفتن و شنیدن قصه را تجربه کنند. به آن‌ها می‌آموزد که دنیای پیرامونشان چگونه کار می‌کند و عشق به آموزش را در آن‌ها پرورش می‌دهد.
کتاب‌های مقوایی/تخته ای (Board book) مناسب این کودکان هستند زیرا صفحات آن محکم بوده و ورق زدن آن برای دست‌های کوچکشان کار راحتی است. کتاب‌های عکس‌دار دارای عکس‌های بزرگ، روشن و واضح را برایشان انتخاب کنید و همین طور که آن را می‌خوانید، سؤال‌هایی درباره عکس‌ها بپرسید.
اگر ظاهراً علاقۀ او به کتابی کم شده است، کتاب دیگری انتخاب کنید. شاید بهتر باشد کتابی با نثر موزون انتخاب کنید. اجازه بدهید کودکتان در ورق زدن کتاب کمکتان کند.
اگر کودکتان فعلاً دوست ندارد به کتاب نگاه کند، این کار را به زمانی دیگر موکول کنید. زمان خواب یا قبل از چرت بعد از ظهر، زمانی که انرژی اش کم‌کم به تحلیل رفته و آمادۀ نشستن در آغوشتان است، وقت بسیار خوبی است.
کودکان نوپا عاشق این هستند که یک داستان را چندین‌بار بشوند. تکرار به آن‌ها کمک می کند تا کلمات را یاد بگیرند و آشنا شدن با داستان به آن‌ها اطمینان خاطر می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن