پزشکی خردسال

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه بیست و یکم تولد

بیماری ها و مشکلات نوزاد در ماه بیست و یکم تولد

 

مدام چیزهایی دربارۀ اهمیت مسواک کردن دندان‌های کودک خود می‌شنوید، اما عمل به آن چیز دیگری است. موارد زیر نکاتی برای سهولت بخشیدن به این کار هستند:

  • الگوی او باشید. همزمان با او شما هم دندان‌هایتان را مسواک بزنید تا بتواند از شما تقلید کند، کودکان نوپا عاشق این کار هستند.
  • خارج کردن آب از دهان را به او بیاموزید. کودکان نوپا همین که بتوانند این کار را انجام دهند، از آن لذت می‌برند. به او نشان دهید که چگونه جرعه‌ای از آب را قرقره کرده و سپس بیرون بریزد و اجازه بدهید هر چقدر که دوست دارد، تمرین کند.
  • بگذارید روی چهارپایه بایستد تا تصویر خود را در آینه ببیند. سپس در همان حال که مسواک می زنید با هم دندان‌هایش را بشمارید.
  • مسواک برقی می‌تواند کودکی را که به مسواک زدن علاقه ندارد، به وجد بیاورد.
  •  راحت‌ترین مسواک، یک مسواک کوچک و نرم است.

استفاده از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید، حداقل تا سن 2 سالگی توصیه نمی‌شود و حتی بعد از آن نیز باید فقط به اندازۀ یک نخود از آن استفاده کنید. کودکان کم‌سن به جای این که خمیر دندان را تف کنند، اغلب آن را می بلعند. بلعیدن مقدار زیاد فلوراید در سن کم می تواند باعث بی‌رنگی دندان‌های دائمی شود. اگر استفاده از خمیر دندان، او را به مسواک زدن تشویق می‌کند، خمیر دندانی بدون فلوراید و مخصوص کودک برایش تهیه کنید.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن