دوران بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند

جنین حالا می تواند ببلعد و حتی ممکن است سکسکه کند! تقریباً 6 تا 7 سانتی متر طول دارد و سرش که ماه گذشته نصف اندازه ی بدن بود. اکنون درست به اندازه ی ثلث بدن است. پوستها و ناخن ها ایجاد شده و موهای ابتدایی بصورت پراکنده ظاهر شده اند. دستگاه تناسلی خارجی نشانه های قطعی جنسیت مذکر یا مونث را نشان می دهد. همچنین جنین شروع به حرکات خود به خود می کند. تمام سیستم های مهم اندام جنین در پایان اولین سه ماهه تشکیل شده اند و حالا فقط نیاز به رشد کردن دارند.

او می تواند دهان خود را باز و بسته کند و انگشتان دست و پای خود را تکان دهد که اکنون ناخن نیز روی آن‌ها دیده می شود. مغز با بالاترین سرعت ممکن در حال تکمیل شدن و رشد می باشد. در این زمان، سلول‌های عصبی به صورت تصاعدی در حال رشد بوده و شروع به فعال شدن می کنند.

اکنون ممکن است کودک شما واکنشهای بیشتری مثل مکیدن نشان بدهد؛ اگر شما به شکم خود فشار وارد کنید، او حتی ممکن است در داخل رحم شما پیچ و تاب هم بخورد؛ با این حال برای چند هفته دیگر هم شما قادر به احساس کردن حرکات او نخواهید بود.

در این هفته کودک شما انگشت شصت خود را می خورد(چه زیبا و دوست داشتنی!!!).تارهای صوتی کودک شما از این هفته شروع به رشد می کند.کلیه های کودک کار خود را آغاز می کند و این نشان دهنده این است که پس از بلعیدن مایع آمنیوتیک توسط کودک،کلیه میتواند ادرار تولید نموده و دفع انجام دهد. عضلات در دیواره روده شروع به تمرین پریستالسیس – انقباض در درون روده ها میکند این امر سبب هضم غذاها میشود. تیروئید کودک نیز تشکیل شده و شروع به تولید هورمون مخصوص بخود میکند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن