دوران بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند

 بیشتر رشد جنین اکنون در مغزش است. جایی که سلولهای عصبی در حد 000/100 در دقیقه مشغول شکل گیری هستند. در حال حاضر ضربان قلب جنین شما حتی سریعتر از هفته ی پیش است و در قلب او بر آمدگی کوچکی ایجاد شده است. دست ها و پاهای جوانه مانند جنین که شبیه بالاهای ریز به نظر می رسند کاملاً مشهودند. گوش های خارجی او شکل می گیرند و او حالا مفصل هایی در آرنج ها و مچ ها و زانوها دارد. پلک های او نیز تقریباً کامل هستند.

گوش خارجی و غده‌هایی که بعداً تبدیل به پاهای نوزاد می شوند، قابل رویت هستند.

تا انتهای این هفته جنین حدود دو برابر می شود و از 4 الی 5 میلیمتر به 11 الی 13 میلیمتر قد می کشد. او اکنون به اندازه یک تمشک می باشد و سر جنین به طور غیر‌عادی از بقیه بدن او بزرگتر است و لکه های تیره رنگ نقاطی هستند که بعداً به چشم و گوش او تبدیل می شوند.

قسمت جلویی سر که مربوط به خود مغز می باشد به دو نیم تقسیم شده است. در این قسمت در حدود 100 سلول عصبی در دقیقه تولید می شود.

کودک کوچک شما، آپاندیس و لوزالمعده هم دارد، که نهایتا با تولید هورمون انسولین به هضم غذا کمک خواهد کرد. کبد کودک شما مشغول تولید گلبولهای قرمز خون است، و یک حلقه از روده های در حال رشد کودک شما در جهت بند ناف او شکل می گیرد؛ بند ناف او، اکنون رگهای خونی واضحی دارد که عمل تبادل اکسیژن و مواد غذایی با بدن کودک را بر عهده دارد.غدد جنسی کودک شما نیز در حال شکل گیری است اماخیلی زود است که بتوانید از طریق سونوگرافی به جنسیت فرزند خود پی ببرید. شما هنوز هم نمی توانید حرکت کردن کودک را حس کنید، اما او مثل یک لوبیای کوچک در حال جست و خیز است و در داخل خانه آبی خود، حرکت می کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن