دوران بارداریهفته سیزدهم بارداری

ورزش و تأثیر آن در هفته سیزدهم بارداری

 

برای انجام ورزش در هفته سیزدهم بارداری هر حرکتی را که احتیاج به بازدم شدید دارد. مانند بلند کردن وزنه ها، فراموش کنید. زیرا این‌کار باعث افزایش زیاد فشار خون می شود که خطرناک است.

بطور کلی برنامه ورزشی نباید موجب خستگی شدید در شما شود. به وضعیت بدنی خود توجه کنید و در صورتی که احساس خستگی کردید، تمرین را متوقف کنید. از آنجایی که اکسیژن کمتری برای تمرینهای آیروبیک (هوازی) در اختیار اندامهای شما قرار می گیرد. در دوران حاملگی، ضربان قلب شما باید حداکثر ۶۰% بیشتر از حالت عادی شود. برخی از خانمها مایلند که ضربان قلب خود را در حین ورزش کنترل کنند. اما شما هرگز نباید صرفا بر ضربان قلب خود (به عنوان معیاری برای تعیین شدت مناسب ورزش) تکیه کنید. زیرا میزان ضربان قلب در طول دوران حاملگی تغییرات وسیعی دارد.

یک قانون کلی این است که اگر نمی توانید در طول تمرین، یک مکالمه عادی را به راحتی انجام دهید. سرعت تمرین خود را کم کنید.

در صورتی که یکی از این موارد نام برده را مشاهده کردید، بلافاصله ورزش را متوقف کنید. سرگیجه، تنگی نفس، احساس ضعف یا غش، خونریزی از واژن، احساس سختی در راه رفتن، انقباضات شکمی یا توقف غیر معمول حرکات جنین. توجه داشته باشید که اغلب کودک شما در طول تمرین شما، بسیار ساکت و آرام خواهد بود.

ورزش هایی که احتمال زمین خوردن شدید در آنها زیاد باشد. یا حتی احتمال از دست دادن تعادل در آنها وجود داشته باشد. گزینه های مناسبی برای خانمهای حامله نخواهند بود. این ورزشها شامل اسب سواری، ژیمناستیک و انواع اسکی هستند. بعلاوه اکثر پزشکان و ماماها توصیه می کنند که پس از هفته سیزدهم بارداری سه ماهه دوم، حتی اگر یک دوچرخه سوار حرفه ای هستید، دوچرخه سواری را کنار بگذارید. زیرا احتمال زمین خوردن در آن وجود دارد. با این حال می توانید از دوچرخه های ثابت تا زمانی که مایل باشید استفاده کنید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن