روانشناسی خردسال

ترغیب صدای “درون”


جیغ زدن یکی از ناخوشایندترین عاد‌ت‌هایی است که ممکن است در کودکتان ایجاد شود. او جیغ زدن را مانند هر چیز دیگری در زندگی ، مرتب آزمایش می‌کند. صدای او ابزاری است که می‌تواند هر چیز خوشایند را برایش تهیه کند. علاوه بر این‌ها، با جیغ زدن توجه افراد را خیلی سریع به خود جلب می‌کند.
برخی از کودکان والدین خود را مجبور می‌کنند که برای ساکت کردن آن‌ها تسلیم خواسته‌شان شوند. برای جلوگیری از این مسأله، برایش توضیح دهید که جیغ کشیدن، گوش‌های‌تان را اذیت می‌کند. به او بگویید که تا صدایش را پایین نیاورد، نمی توانید به او جواب بدهید. اما حواستان باشد که دستوراتتان را با فریاد بیان نکنید. همچنین می توانید به او بگویید که هنگام بازی در پارک، ایرادی ندارد که از صدای بلند استفاده کند.
به کودکتان شیوه‌های دیگری برای لذت بردن از صدایش نشان دهید، مانند نجوا کردن یا آواز خواندن. در واقع اگر می‌خواهید توجه کودکتان را جلب کنید، سعی کنید صدایتان را در حد نجوا پایین بیاورید. این کار بسیار مؤثرتر از بالا بردن صدایتان است. نجوا کردن نه تنها با صدای معمولی فرق دارد بلکه حالت خاص و مرموزی نیز دارد و ممکن است او را آرام کند

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن